08 aprilie 2007

Paste



Duminica de Paste este pe sfârsite. A fost o superba zi de toamna, calda si usor noroasa. Fetele au inceput prin a admira rasaritul, care se vede numai din camera lor, iar apoi au fugit sa caute oua de ciocolata in gradina (m-am sculat din timp pentru a la imprastia in iarba..daca le puneam de seara, ar fi fost probabil mancate de vizitatorii nocturni).
Dupa ce s-au indopat cu cozonacul facut ieri seara (cozonac cu nuci si zmeura -congelata- o creatie ad hoc in amintirea cozonacilor cu nuca si visine pe care ni-i facea Mama Lena) au iesit sa il ajute pe gradinarul singaporez, care vine de doua ori pe una sa taie gardul viu si sa intretina florile.
P. si I. au fost sa ia un suc si o cafea la coltul strazii (maine e turul lui K.) iar K. a mers sa ofere cozonacul lui Anna, vecina noastra adorabila de peste drum. Ieri fetele primisera oua de ciocolata de la Anna si de la sotul ei asa ca au vrut sa le multumeasca impartind cozonacul cu ei.
Eu am facut o siesta de la 10 la 11, dupa care am inceput sa experimentez pentru a vopsi - in sfârsit - ouale de Paste. Reusita a fost aproximativa : cine a mai vazut oua de Paste reusite, incondeiate cu colorant alimentar, insa am multumit in gândul meu Adinei C. pentru ideea de inlocuitor de vopsea de oua. Promis, la anul, daca vom mai fi pe aici, voi cere un pachetel special din Romania, cu vopsele de oua.
Dpa multe experimentari, am ajuns la concluzia ca cea mai buna tehnica este sa fierbem ouale in vopsea si apoi sa le lasam sa se usuce perfect. Fetele s-au amuzat putin cu pictatul, au inventat tot felul de alte tehnici, in faza 'experimentala' insa pana la urma am terminat treaba singura.

Dupa amiaza (masa a fost simpla, cu cartofi, friptura de miel si salata de castraveti-rosii-ardei) am oferit cateva oua rosii vecinului de alaturi si am primit o meat pie imensa (un imens foetaj umplut cu carne din carnati) si ferbinte, de la Anna. Inca nu stiu cine o va mânca pe doamna placinta, care miroase superb, dar nu face parte din cultura noastra alimentara. Poate va trece cu muuult ketch-up?

Ne-am terminat seara in liniste, cu fetele care s-au uitat pentru a zecea oara la Peter Pan. Am sunat si doua strabunici din trei. Mai ramâne sa sunam la Râmnic.

Paste fericit tuturor!

Niciun comentariu: