16 septembrie 2005

Déménageurs


Ca y est, deux visites d'évaluation aujourd'hui. Je me suis lévée à 4h pour trier des cartons et nettoyer aprés le départ des tornades à l'école. P. a fait le 'taxi' aujourd'hui, par la pluie, et avec K. ils se sont arrêtés admirer les ecureuils près de l'école d'I. Il parraît qu'ils ont vus 5.

On souffle, j'avais bien estimé le volume, ca va nous faire un bon container de 20 feet (33 mètres cubes). On recevra la dévis final la semaine prochaine. Esperons qu'avec l'accés via élévateur et les autres particularités du lieu, on ne dépassera pas le montant prévu pour cette partie du déménagement.

Les deux compagnies qui sont passées sont des parténaires/sous-traitants de A.M.S Atlantic et de Crown relocation Entre les deux, j'ai eu un dévis initial plus avantageux avec AMS, mais on verra bien. Les deux soustraitants sont Focus Moving et Plischka Möbeltransporte. J'imagine qu'il y aura un autre sous-traitant côté Auckland. Il faudrait que je m'en assure. L'avantage de prendre de déménageurs est qu'ils s'occupent de tout, de l'autorisation de police pour déposer le container, aux déclarations de douanes. Le désavantage est que les côuts grimpent. On pourrait économiser près d'1/3 sur le prix total en emballant, chargeant et déchargeant nous-mêmes le container. Un ami de Serge, mon ami, grand chef et webmaître du Café Gourmand, me propose un dévis pour cette option, aux alentours de 4300 euros. Mais priez que le dévis final soit dans les 6000 euros alloués par le département de P. ! Il nous restera alors plus que les billets d'avions à acquitter ... de nos poches, s'il vous plaît !.

J'ai appris plusieurs choses sur la facon d'emballer pour le frêt maritime, en outre que les cartons sont á triple canellure et concus de manière à remplir le container (3 sur la hauteur et 5 sur la largeur), afin que le contenu n'y bouge pas. Les meubles sont enveloppés dans du film plastique à boules, mais ayant une couche de papier qui va côté meubles. Je n'ai pas démandé pour les appareils ménagers, grrr. Il y a de cartons 'matelas' qui servent aussi aux vélos ; les cartons pour les livres sont moitié moins grands que les cartons standard mais déjà, remplis, ils pésent dans les 25 kilogrammes.

Nous devons réfléchir sur le montant de la valeur à déclarer, côté assurances. Des idées ? Mais j'ai déjà comme un sentiment que les photos et autres petits souvenirs de famille, irremplacables, iront dans un baggage à main.

11 septembrie 2005

Agenda

Problema cea mai dificilă când organizezi un mutat, oricare ar fi el, este acceea a organizării unui calendar realist, în primul rând, şi a respectării lui. Ori la un mutat internaţional unde zeci de mii de kilometri separă cele două locuinţe, e preferabil să nu faci nici o greşeală...

Agenda de mai jos este întâi de toate de *uz intern*, dar o fac publică in ideea ca ar servi, cândva, şi altor curajoşi. Ideea organizării mi-a fost sugerată de o cunostinţă care are 14 mutări la activ (Merci Veronique !) şi constă în a începe din data plecării şi a urca în trecut pînă când totul este organizat, şi a respecta absolut fiecare punct de pe agendă.

Agenda provizorie

Mi, 17 noiembrie:
- avionul de la Frankurt sau Londra, spre Dubai/Singapore şi Auckland.

Ma, 16 noiembrie:
- predarea apartamentului (ultima zi de şcoală si gradiniţă, respectiv serviciu)

14-16 noiembrie :
- curăţenie şi reparaţii în apartament.

Lu, 14 noiembrie
:
- încărcarea containerului, mutat seara la prieteni
- alimentele perisabile la prieteni

Du, 13 noiembrie:

- valizele cu lucrurile de luat cu noi în avion, o valizeta cu toate actele
- ultimele lucruri în cutii
- spălat bicicletele cu furtun cu presiune/vapor fierbinte (specific NZ) şi împachetat imediat
- decongelat şi golit frigiderul
- ambalat bucataria

Sa, 12 noiembrie:
- demontat mobilele din salon, dormitor, culoar, lăsat doar patul fetiţelor
- ultimele cumpărături de cutii, bandă adezivă, etc.
- scos bateriile din aparate, ambalat

Vi, 11 noiembrie
:
- spalat talpile papucilor de strada/casa cu vaporetto si impachetati toti impreuna (tipic NZ)
- dat florile
- impachetat cartile, discurile, lasat numai citeva discuri copii
- scos bateriile din aparate, lipit cu scotch pe ele telecomenzile

Joi, 10 noiembrie
- spalat pernele de pene, uscat in uscator, impachetat in saci de plastic, etichetat si numerotat
- ambalat jucariile fetitelor, lasat strictul necesar (1 cutie)

Miercuri, 9 noiembrie

20 octombrie
- spalat saltele de pa daca este posibil

17 octombrie
- desfacere contracte gaz, electricitate, telefon mobil, ... emailuri

30 septembrie-16 octombrie:
- eventuala vizita in Romania si permis de conducere
- tradus acte, reparati dinti adulti

Luni 19 septembrie
- imprimat etichete

Duminica 18 septembrie


Sambata, 17 septembrie
- facut etichete cutii: provenienta (camera), destinatie, continut, numar
- cumparat scotch colorat


Vineri, 16 septembrie
- triat hartii (de terminat)
- trimis dosar AVS
- triat hainele de iarna
- cutii de trimis in Romania, cutii de dat, cutii de 'toamna'
- spalat hainele de iarna care au nevoie

Joi, 15 septembrie
- decis companie relocation
- cumparat bilete
- verificat datele cu compania de relocation
- cumparat plicuri transparente tip 'congelator'
- triat hartiile


Miercuri, 14 septembrie
- adunat actele pentru traduceri (certificate de nastere, casatorie, diplome, foi matricole,...)
- cerut cazierele din tarile une am locuit (inclusiv pentru copii)
- informatii privind pensia germana
- gasit un steuerberater bilingv
- sedinta cu parintii (informat plecare, eventual intrebat steuerberater)
- preaviz apartament
- trimis dosar ZAV

Marti, 13 septembrie
- mers ambasada NZ
- facut dosar ZAV
- decis data plecarii si traseul
- adunat contractele vechi de lucru
- cerut recomandari de la fosti/actuali sefi

Luni, 12 septembrie
-
completat formularele de ambasada
- completat formularele AVS
- telefonat companii de relocation (e mai rapid decit emailul) pentru a fixa vizitele de evaluare a volumului
- facut poze copii
- obtinut adeverinte de adresa de la Burgeramt (3 exemplare adulti, 1 exemplar copii)
- scris/telefonat la universitatile respective pentru diplomele lipsa
- telefonat ZAV-Reinsertion
- adus diplome de la uni
- cerut cartoane/cutii mari (Cafe Kamee)
- telefonat rendez-vous oftalmolog, pediatru, ortoped
- cumparat pantofi toamna I.
- cumparat telefon nou

Duminica, 11 septembrie
- triat balcon si lucruri de BB, pivnita
- pregatit dosare rambursari (deplasari profesionale diverse)
- decis cine isi face permisul de conducere
- decis in privinta vizitelor in Romania
- cumparat bilete Ro
- facut bugetul mutatului